2024-05-08 07:35Nyheter

Dafo lanserar Blackline Safetys uppkopplade gasdetektorer

Gasdetektorer från Blackline SafetyBlackline Safetys portabla enheter för person- och gasövervakning ute på fältet, med molnansluten programvara och dataanalys för att möta krävande säkerhetsutmaningar.

Dafo Brand inleder samarbete med Blackline Safety, en pionjär inom portabla gasdetektorer och molnbaserade övervakningslösningar för arbetsplatssäkerhet.

Detta strategiska samarbete möjliggör för Dafo att erbjuda en omfattande portfölj av högkvalitativa gasdetektorer för att säkerställa säkerheten och välbefinnandet för arbetstagare inom många olika branscher. Blackline Safetys banbrytande teknologi, inklusive deras förstklassiga GPS-positioneringssystem och intuitiva mjukvaruplattform, kompletterar Dafos engagemang för att leverera innovativa och pålitliga säkerhetslösningar.

Senaste tekniken går även att hyra
Genom detta samarbete kommer Dafo också att kunna erbjuda uthyrning av utrustning, vilket ger kunderna flexibilitet och tillgång till den senaste tekniken utan stora initiala investeringar. Blackline Safety har länge varit en ledande aktör inom GPS-positioneringssystem för miljöarbete och dokumentation, och deras användarvänliga plattform kommer att göra det möjligt för kunder att enkelt övervaka och säkerställa efterlevnad av säkerhetsföreskrifter.

"Vi på Dafo ser fram emot att arbeta nära med Blackline Safety för att leverera branschledande säkerhetslösningar som bidrar till att minska riskerna och förbättra arbetsmiljön för företag och deras anställda" säger Viktor Liman, försäljningsansvarig för gasdetektering på Dafo.

Läs mer om gasdetektering: Gasdetektering | Dafo

Viktor Liman, försäljningsansvarig gasdetektering, Dafo Brand AB