2022-05-06 12:15Pressmeddelande

Dafo anställer en hållbarhetschef

Scarlett Roa - hållbarhetschef DafoScarlett Roa - hållbarhetschef Dafo

Familjeföretaget Dafo Brand har i generationer haft hållbarhetsperspektivet som en naturlig del i verksamheten. Nu utvecklar Dafo hållbarhetsarbetet med fokus på miljö- och klimat ytterligare genom att anställa Scarlett Roa som hållbarhetschef.

Scarlett Roa har en bakgrund som hållbarhetschef för koncernen Svenska Spel, senior rådgivare inom digitalisering och hållbarhet på Praktikertjänst och hållbarhetsansvarig på Almi Företagspartner. Hon har även arbetat som jurist med frågor om mänskliga rättigheter och antidiskriminering. På Dafo kommer Scarlett att ingå i ledningsgruppen och rapportera direkt till vd.

”Jag är väldigt glad över att Scarlett börjar hos oss på Dafo. Tillsammans med Scarlett kommer vi att vidareutveckla och bygga upp en struktur för både det strategiska och operativa hållbarhetsarbetet. Jag ser fram emot att öka samverkansarbetet inom branschen och att vi på Dafo går i bräschen för hållbarhet”, säger Thomas Sparring, vd på Dafo Brand.

“Mitt uppdrag som hållbarhetschef på Dafo Brand AB känns oerhört spännande. Hållbarhet är en självklar del av Dafos kärnverksamhet med produkter och tjänster som räddar liv och bidrar till en säkrare värld. På Dafo pratar vi inte om hållbarhetsstrategier utan om en hållbar strategi för hela företaget. Det ska genomsyra alla våra processer och hela vår affärsmodell och är ett arbete jag ser fram emot att fortsätta utveckla tillsammans med Thomas, ledningsgruppen och alla våra medarbetare, våra Dafoiter”, säger Scarlett Roa.

Thomas Sparring, vd, Dafo Brand AB
Tel: 08-506 405 60, thomas.sparring@dafo.se