2018-08-21 06:00Pressmeddelande

Dafo Brand levererar det digitala ledningssystemet SBA Axess till Samsung Electronics

Jan Nord, Facility Manager, Samsung Electronics Nordic AB Evelina Wide, Office Coordinator, Coor Service Management och Lukas Svärd, affärsutvecklare, Dafo Brand AB.

Nya SBA Axess ger företag och fastighetsägare snabb och viktig kontroll över det systematiska brandskyddsarbetet.

SBA Axess är ett digitalt system för systematiskt brandskyddsarbete (SBA).
I systemet hanteras allt som har med SBA att göra. Genom att logga in via dator, mobil eller surfplatta kommer användaren snabbt åt fullständig information om det egna brandskyddet. Det är enkelt att som inloggad utföra kontroller, hantera dokumentation, få statistik och live-rapporter, riskinventera och planera gemensamma aktiviteter.

Samsung Electronics, global ledare av informationsteknik med drygt 200 dotterbolag i världen, arbetar nu med SBA Axess på Stockholmskontoret i Kista. "Det är viktigt för oss att ligga i framkant även när det gäller brandsäkerheten”, säger Jan Nord, Facility Manager på Samsung Electronics Nordic AB.
”Med SBA Axess har vi fullständig kontroll över SBA-arbetet och en unik överblick över hela verksamheten. Därför kommer vi troligen att använda SBA Axess på våra kontor i övriga Norden”.

”SBA Axess är ett effektivt och lätthanterligt ledningssystem som säkerställer att brandskyddet på företag och i byggnader ständigt håller absolut högsta beredskap”, säger Thomas Sparring på Dafo Brand AB.

Thomas Sparring, vd, Dafo Brand AB
Tel: 08-506 405 60, thomas.sparring@dafo.se