2019-04-29 11:59Pressmeddelande

Dafo brandsäkrar Sveriges första piratkrog

Restaurangen "Lasse i Gatan" brandskyddas av Dafo Brand

Den 26 april öppnar Martin (E-Type) Erikson upp portarna till sin nya restaurang Lasse i Gatan på Västerlånggatan i Stockholm.

- Lasse i Gatan är en hyllning till det tidiga 1700-talet, till god mat och dryck och till det karismatiska kaparparet Lars och Ingela Gathenhielm. Restaurangen ligger i Gamla Stan, ett stenkast från min vikingakrog Aifur, säger Martin Erikson.

Dafo Brand står för det tekniska och organisatoriska brandskyddet i lokalerna.

- För att driva restaurang krävs kunskap om hur ett fullgott brandskydd ser ut och vilka regler som gäller. Martin har tagit hjälp av oss med allt från brandskyddsdokumentation, brandindikering, hänvisningsarmaturer, första hjälpen produkter, brandsläckare, utbildningar och upprättande av det Systematiska brandskyddsarbetet säger Johan Barvemo, nationell försäljningschef för affärsområdet brandskyddstjänster på Dafo Brand.

Johan Barvemo, Nationell Försäljningschef Brandskyddstjänster, Dafo Brand AB
Tel: 08-506 405 03, johan.barvemo@dafo.se