2019-10-11 11:59Pressmeddelande

Dafo expanderar i Katrineholm

Motor, hydraulik, bränsle och elinstallationer utgör de stora brandriskerna på ett fordon. Nya regler i Europa gör att fler och fler bussar förses med släcksystem.

Svensk Brandservice blir en del av Dafo Vehicle Fire Protection.

Svensk Brandservice har länge varit ett landets främsta företag inom tillverkning och installation av släcksystem för fordon och maskiner i brandfarlig miljö. Katrineholmsföretaget, som sedan starten 1982 haft ett nära samarbete med Dafo, kommer nu bli en del av Dafo Vehicle Fire Protection.

”Det här är väldigt roligt för oss. Svensk Brandservice har varit partner till Dafo

i över 40 år. Alla de 26 anställda kommer att vara kvar och nu letar vi större lokaler i Katrineholm", säger Mikael Persson, vd på Dafo Vehicle Fire Protection.

Dafo Vehicle Fire Protection har precis slutit ett femårskontrakt med den tyska busstillverkaren MAN och målsättningen är en ökning av exporten och försäljningen till storkunder såsom MAN, Epiroc och Scania.

”Det ökade behovet på marknaden gör att vår omsättning kommer att öka de närmaste tre åren och tillverkningen kommer därigenom att växa i Katrineholm", fortsätter Mikael Persson.

Mikael Persson, VD, Dafo Vehicle Fire Protection AB
Tel: 070-784 16 22, mikael.persson@dafo-vehicle.com