2022-08-23 12:23Pressmeddelande

Dafo första svenska företag att registrera sig till ESDW

European Sustainable Development Week (ESDW) är ett europeiskt initiativ för att stimulera och synliggöra aktiviteter, projekt och evenemang som främjar hållbar utveckling. ESDW 2022 bygger på förra årets framgång med 5 440 aktiviteter i 28 länder och äger rum runt om i Europa den 20-26 september.

Familjeföretaget Dafo Brand har i generationer haft hållbarhetsperspektivet som en naturlig del i verksamheten. Nu utvecklar Dafo hållbarhetsarbetet med fokus på miljö- och klimat ytterligare genom att delta i European Sustainable Development Week. I skrivande stund är Dafo enda svenska organisation eller företag som anmält aktiviteter till ESDW. https://esdw.eu/country/sweden/

”I vår strävan att accelerera hållbarhetsfrågorna utbildar vi interna och externa intressenter i hållbarhet och Agenda 2030 under årets ESDW. Vi kommer att hålla i flera utbildningar och workshops med syfte att öka kunskapen hos våra återförsäljare, partners och medarbetare. Vi har under våren 2022 bildat ett nätverk av interna hållbarhetsambassadörer som kommer att bistå Dafo under ESDW. Utbildningen till våra återförsäljare och partners sker digitalt, medan workshops med våra medarbetare kommer att ske fysiskt på plats i våra lokaler. Vi hoppas kunna inspirera andra att delta i ESDW och lyfta fram svenska företags hållbarhetsarbete”, säger Scarlett Roa, hållbarhetschef på Dafo Brand.