2019-07-05 12:35Pressmeddelande

Dafo Vehicle Fire Protection tar in Sobro som ny ägarpartner för fortsatt expansion

Dafo Vehicle Fire Protection, en ledande leverantör av branddetektions- och brandsläckningssystem för bland annat bussar och tunga fordon, har breddat sitt ägande och välkomnar Sobro som ny ägarpartner. Tidigare ägare Thomas Sparring kvarstår som betydande ägare.

”Med Sobro som stark ägarpartner kommer Dafo Vehicle Fire Protection vara ännu bättre rustad att möta den ökade globala efterfrågan på våra produkter och tjänster", säger Thomas Sparring.

”Vi har i Sobro funnit en ägarpartner med ett starkt engagemang som kommer att stötta oss i våra tillväxtambitioner. Vi ser fram emot att tillsammans med Sobro fortsätta utveckla och bygga vår verksamhet”, säger Mikael Persson, VD på Dafo Vehicle Fire Protection.

”Dafo Vehicle Fire Protection har genom sitt fokus på högkvalitativa produkter och ett helhetsåtagande nått en marknadsledande position i ett snabbt växande segment. Det ska bli väldigt spännande att fortsätta resan tillsammans med Mikael, Johan, Hannu och resten av alla medarbetare på Dafo Vehicle Fire Protection”, säger Maxim Berglund, partner på Sobro.

Mikael Persson, VD, Dafo Vehicle Fire Protection AB
Tel: 070 784 16 22, mikael.persson@dafo-vehicle.com