2020-06-23 08:04Pressmeddelande

Fastpartner AB väljer SBA aXess för sina fastigheter i Sverige

Fastpartner äger och förvaltar svenska fastigheter till ett värde överstigande 30 miljarder kronor. Nu tar man ett helhetsgrepp över brandsäkerheten och det systematiska brandskyddsarbetet i fastigheterna med hjälp av SBA aXess.

- Vi är väldigt glada och stolta över att leverera vårt ledningssystem SBA aXess till Fastpartners fastigheter i Sverige. Detta visar bredden i SBA aXess samt systemets flexibilitet för alla segment, så även för den komplexa fastighetsbranschen, säger Micael Carlsson, Dafo Brand AB.

- Det känns oerhört bra att vi har tecknat ett avtal gällande SBA aXess, ett system som på ett strukturerat sätt samlar allt material kopplat till vårt systematiska brandskyddsarbete. Vi har under en kortare testperiod fått lära känna systemets alla finesser, fördelar och användarvänlighet, vilket uppskattas av vår drift- och förvaltningspersonal. Vi ser fram emot ett långsiktigt samarbete med Dafo säger Fredrik Thorgren, regionchef Fastpartner AB.

Thomas Sparring, vd, Dafo Brand AB
Tel: 08-506 405 60, thomas.sparring@dafo.se