2024-05-16 12:28Pressmeddelande

Kristian Lindqvist från Dafo utsedd till ny ordförande för SVEBRA

Kristian Lindqvist, affärsområdeschef Brandskyddstjänster, Dafo Brand ABKristian Lindqvist, affärsområdeschef Brandskyddstjänster, Dafo Brand AB

Kristian Lindqvist, en framstående ledare inom brandsäkerhetsbranschen har blivit utnämnd till ny ordförande för Svenska Brandsäkerhetsföretag (SVEBRA). Kristian är för närvarande verksam som Affärsområdeschef Brandskyddstjänster på Dafo Brand, en av Nordens största leverantörer av brandskydd och räddningsmateriel.

SVEBRA är en samhällsnyttig förening som arbetar för att göra samhället brandsäkrare. Föreningen har till uppgift att höja statusen för systematiskt brandskyddsarbete (SBA) och öka kvalitén på de tjänster som tillhandahålls

i branschen genom att bistå med kompetensutveckling i form av certifiering, utbildning, information och rådgivning.

Rollen som ordförande i en organisation som SVEBRA innebär ett betydande ansvar och möjligheter att påverka branschen. Kristian får en central roll i att driva och forma SVEBRAs strategier och mål. Han kommer att vara ansiktet utåt för organisationen och representera dess intressen gentemot olika intressenter, inklusive medlemmar och samarbetspartners.

"Med lång erfarenhet och engagemang för att främja brandsäkerhet, hoppas
jag att i min roll som ordförande ytterligare kunna stärka SVEBRAs position
som en drivande kraft inom branschen. Expertis, information och utbildning kommer fortsätta vara avgörande för att forma föreningens arbete med att främja säkerhet och trygghet i samhället", säger Kristian Lindqvist, Affärsområdeschef Brandskyddstjänster på Dafo Brand.

Thomas Sparring, vd, Dafo Brand AB
Tel: 08-506 405 60, thomas.sparring@dafo.se