2017-12-15 14:20Pressmeddelande

Ramudden väljer Dafo Brand som heltäckande leverantör gällande brandsäkerhet

Ramudden har tecknat ett rikstäckande avtal med Dafo Brand AB. Avtalet är en helhetslösning med Dafo som totalleverantör inom brandsäkerhet och innefattar systematiskt brandskyddsarbete, produkter och tjänster samt service/underhåll av brandtekniska installationer.

Ramudden, Nordens största uthyrare av trafikanordningar, är en komplett leverantör av varor och tjänster för säkrare väg- och byggarbetsplatser
i Sverige, Norge, Finland samt Estland.

”Vi på Ramudden vill värna om våra medarbetares arbetsmiljö och säkerhet, dels på våra depåer och dels ute på väg. Vi valde Dafo Brand som totalleverantör av brandsäkerhet, för med detta avtal får vi en helhetslösning som utvecklar vårt brandsäkerhetsarbete inom hela koncernen”, säger Nickan Larsson, Kvalitets- och Miljöansvarig på Ramudden AB.

”Vi är mycket glada och stolta över att ha fått förtroendet av Ramudden, att de har valt Dafo som helhetsleverantör av brandsäkerhet”, säger Micael Carlsson, Chef Riks- och Storkundsavdelningen på Dafo Brand AB.

Thomas Sparring, vd, Dafo Brand AB
Tel: 08-506 405 60, thomas.sparring@dafo.se