2024-04-12 09:27Pressmeddelande

Dafo certifierade enligt nya normen för kökssläcksystem

Brandsäkerhet i restaurangkökReglerna i SBF 2025 är utformade i syfte att minimera brandrisker i köksmiljöer och skydda människor och egendom.

Den nya normen SBF 2025 Anläggarfirma kökssläcksystem är utformad för att säkerställa att brandskyddslösningar för kök är effektiva och uppfyller de högsta standarderna för brandsäkerhet.

Det nya regelverket för släcksystem i restaurangmiljöer innehåller specifika riktlinjer som kräver nya kunskaper i hur man installerar och utför underhåll för att säkerställa brandsäkerheten i köksmiljöer. Genom att bli certifierade enligt SBF 2025 visar Dafo att de kökssläcksystem som installeras och servas är noggrant testade och godkända för att skydda både människor och egendom.

"På Dafo tycker vi att det är viktigt att kvalitetssäkra vårt sätt att jobba och våra installationer. Vi är glada över att kunna erbjuda våra kunder det bästa möjliga skyddet mot köksrelaterade bränder med släcksystem som uppfyller de senaste branschstandarderna. Det har varit viktigt för oss att det nu finns ett regelverk som man ska följa vid nya installationer av kökssläcksystem. Ett korrekt utfört släcksystem kan bidra till att såväl rädda liv som att reducera brandskadekostnaderna. Den här certifieringen är ett bevis på vårt åtagande för att erbjuda högkvalitativa och pålitliga brandsäkerhetslösningar", säger Johan Vikström, Affärsområdeschef Släcksystem & Brandlarm på Dafo.

Johan Vikström, Affärsområdeschef Släcksystem & Brandlarm
Tel: 08-572 303 64, johan.vikstrom@dafo.se